Erektio-ongelma
Ville
2004-09-14 10:17:16 UTC
Toisin kun tavallisesti itselläni on erektio-ongelma siinä, että mulkku
seisoo vähän turhankin hyvin ja usein. Näin parisuhteessa elävänä ei
välttämättä ole hyvä asia, jos haluaisi nussia edes pariin otteeseen,
joka päivä ja tämä on hyvä päivänä. Pahana päivä tekee mieli melkein
koko ajan, 4-5 kertaa menisi kokemasti. Paitsi ajankäytölliset ongelmat,
myös pettäminen on tämän erektio-ongelman seuraus. Sinäänsä ongelma ei
aiheuta fyysistä kipua, mutta moraalista kuitenkin, koska
yksiavioisuuteen olen sitoutun. Tiedän että ongelma tulee poistumaan
vanhenemisen myötä, mutta olen nyt liki kolmekymppinen ja ongelma on
vain pahentunut. Tuntuisi järjettömältä alkaa syödä masennuslääkeitä tai
rauhottavia saadakseen liiat halut pois, koska olen melkein kokoajan
iloinen, positiivinen ja elämänhaluinen. Niille jotka ehdottavat ahkeraa
käsityötä lehtien ja elokuvien parissa, niin heitän vastauksesi, että
että nälkä kasvaa syödessä...
Miika Seppänen
2004-09-14 09:34:19 UTC
Post by Ville
iloinen, positiivinen ja elämänhaluinen. Niille jotka ehdottavat ahkeraa
käsityötä lehtien ja elokuvien parissa, niin heitän vastauksesi, että
että nälkä kasvaa syödessä...
Ehkä kannattaisi kokeilla yrittää suunnata energiaa johonkin muuhun
harrastukseen? Tosin liikunnalla tuppaa olemaan libidoa voimistava
vaikutus, ellei sitten harrasta sillä itseään ihan puhki... :) Ehkä
sitten kumppani liikkumaan, että alkaa sillä tekemään mieli enemmän?
;)

-Miika
Jan
2004-09-14 10:41:40 UTC
Post by Miika Seppänen
Post by Ville
että nälkä kasvaa syödessä...
Ehkä kannattaisi kokeilla yrittää suunnata energiaa johonkin
muuhun
Post by Miika Seppänen
harrastukseen?
Olen samaa mieltä, että suuntaamalla huomiota tietoisesti muihin
suuntiin ongelmaa voi vähentää. Libidinaalista energiaa, jonka yksi
muoto seksuaalisuus on, voi suunnata tietoisesti esimerkiksi fyysiseen
ja henkiseen työhön ja luoviin harrastuksiin.

Ruokavaliollakin voi olla vaikutusta. Intialaisessa joogaperinteessä
väitetään, että liha, sipuli, valkosipuli ja nautintoaineet kuten
alkoholi ovat seksuaalisuutta stimuloivia ruoka-aineita, joten niiden
nauttimista kannattaa vähentää. Vastaavasti kannattaa lisätä
kasvikunnan tuotteiden syömistä.

Parhaita ja tehokkaimpia keinoja ongelman korjaamiseen olisivat jooga
ja meditaatio, joilla voi kohottaa energioita seksuaaliselta tasolta
ylemmille tasoille. Mutta riippuu tietysti omasta kiinnostuksesta,
haluaako sellaista polkua lähteä seuraamaan.

Vaikuttaa myös siltä, että olet seksiaddikti, ja sinua voisi auttaa
myös AA:n periaatteella toimiva seksiaddiktien ryhmä. Ainakin jossain
vaiheessa olen kuullut, että sellainen toimisi myös Suomessa. Uskon,
että saat asian selville soittamalla AA:n auttavaan puhelimeen ja
kysymällä sieltä. Jos sellaista ei löydy, voit alkaa käydä
avoimissa AA-ryhmissä, jonne sinut myös hyväksytään tuon
addiktiosi kanssa. Tämäkin neuvoni on tietysti sellainen, että
sekään ei miellytä kaikkia ihmisiä, kuten ei edellinen
jooga/meditaatio-ohjeenikaan. Mutta joillekin se voi sopia.

Jan
Ville
2004-09-14 11:53:27 UTC
Post by Miika Seppänen
[...]
Itse olen kyllä nyt aikalailla elämäni parhaassa kunnossa, lääkärissä muissa
asioissa käydessäni otetut tulokset olivat kaikki loistavia, jopa niin hyviä
että lääkärikin ihmetteli ja sanoi harvoin nähneensä tälläisiä arvoja. Ehkä
sieltä yleiskunnosta tulee se kyky ja potenssi suorituksiin. Mietin että
mahtaisiko se testosteronin pitoisuus olla veressä vähän turhan suuri, kun
välillä suutun jopa pikkuasiasta, enkä pysty heti itseäni rauhoittamaan? Tuo
liikunta kyllä toimisi salpaajana, mutta kun sitä tarvitsisi sitten harrastaa
juuri tuohon ihan puhki asti, että se toimisi. Normaali liikunta vain
piristää mieltä. Tosiaankin tämä riippuvuus syö kyllä aikaa harrastuksilta ja
muulta elämältä, mutta mitä itse olen ymmärtänyt niin riippuvaisilla on se
henkinen riippuvuus seksiin suurempi kuin fyysinen ja itselläni tuntuu, että
mä on lähinnä fyysistä.
Miika Seppänen
2004-09-14 16:14:13 UTC
Post by Jan
[...]
Valkosipuli itse nautittuna tuskin on omiaan stimuloimaan kumppanin
seksuaalisuutta... :) Mitä alkoholiin tulee, niin sen runsas käyttö
vähentää testosteronin määrää ja vie niin haluja kuin kykyäkin. En
silti suosittelisi. Runsas "roskaruoan" käyttökin kuulemma vie
potenssia (muiden huonojen vaikutusten ohella.)

-Miika
Pertti Luukkonen
2004-09-14 16:36:10 UTC
"Ville" .
Post by Ville
Toisin kun tavallisesti itselläni on erektio-ongelma siinä, että mulkku
(- -)
Sie glücliche! - Tässä siis on erektio-"ongelma". Se voi itse asiassa olla
tyydytys-ongelma samaan tapaa kuin jos nälkä kasvaa mitä enemmän syö.

Pertti Luukkonen
eki
2004-09-14 18:01:40 UTC
Post by Ville
[...]
Ihmettelin joskus nuorempana, kun tuli harrastettua viikonloppu-
kännäämistä, että miksi kankkuspäivänä panetti usein paljon
enemmäin kuin muutoin. Ihan viime aikoina olen tullut siihen
tulokseen, että kahvissa on jotakin mikä demppaa libidoa.
Kankkusessa kun ei kahvi maittanut. Ei näytä olevan väliä,
onko tavallista tai kofeiinitonta. Voisit kokeilla juoda vaikka
10 kuppia kofeiinitonta kahvia/vrk. Jospa siitä olisi jotain apua.
Saattaa tietysti kohdallani olla kyseessä täysin idiosynkraattinen
(hepl!) reaktio, joka ei päde kovin monien muiden kohdalla.
Aulis Pääkkönen
2004-09-14 18:20:23 UTC
Post by Ville
[...]
Tjaa, tarpeeton erektio haittaa itseäni lähinnä silloin kun se on
suurinpiirtein miesten dokumentoitu ominaisuus, eli aamuyöstä, tai nukkuessa
kevyesti juuri vähän ennen kuin herätyskello aloittaa helvetillisen
kidutuksensa.
Pertti Luukkonen
2004-09-14 18:24:46 UTC
"eki"
Post by eki
Ville
(- -)
Post by eki
Post by Ville
että nälkä kasvaa syödessä...
Ihmettelin joskus nuorempana, kun tuli harrastettua viikonloppu-
kännäämistä, että miksi kankkuspäivänä panetti usein paljon
enemmäin kuin muutoin. (- -)
Aivan. Kyseessä voi olla yleinen rauhattomuus samalla tavalla kuin vetää
röökiä rauhoittuakseen tai liikehtii levottomasti kun on närvi. Siis mikä
tahansa motorinen purkautumisen tension lievittäjänä.

Pertti Luukkonen
Kim
2004-09-15 07:18:42 UTC
Selitys voisi löytyä siitä että miehen elin reagoi ärsyyntymällä tiuhassa
käytössä ja siten reagoi herkemmin kiihoittumalla uudelleen ja uudelleen.
Ärsytystilasta tulee jatkuva. Jätä se rauhaan muutamiksi päiviksi.
että nälkä kasvaa syödessä...
Pertti Luukkonen
2004-09-15 08:11:30 UTC
"Kim"
Post by Kim
Selitys voisi löytyä siitä että miehen elin reagoi ärsyyntymällä tiuhassa
käytössä ja siten reagoi herkemmin kiihoittumalla uudelleen ja uudelleen.
Ärsytystilasta tulee jatkuva. Jätä se rauhaan muutamiksi päiviksi.
Ei; kernaammin sentraalista kuin perifeeristä.
Pertti Luukkonen